КАФЕДРА КОМП'ЮТЕРНИХ НАУК

КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ КУЛЬТУРИ І МИСТЕЦТВ

Презентація рамок цифрової компетентності на Дія.EduCon

29.11.21

Кафедра КН

ІТ-фахівці Київського національного університету культури і мистецтв у складі консорціуму міжнародного проєкту програми ЄС Erasmus+ dComFra взяли участь у розробці національних рамок цифрової компетентності.

Презентація результатів відбулась під час масштабної онлайн-події з питань цифрової освіти Дія.EduCon від Міністерства цифрової трансформації України.



Захід об’єднав експертів та амбасадорів цифрової освіти, які поділились досвідом, представили реальні кейси і долучились до обговорення таких актуальних питань:



  • запуск Дія.Цифрова освіта 2.0 – презентація оновлень на платформі та англомовної версії сайту;

  • презентація нових рамок цифрових компетентностей: експертний краштест;

  • національна та регіональні концепції розвитку цифрових компетентностей;

  • результати дослідження цифрової грамотності українців;

  • додаткова аналітика та дослідження: Цифрограм, ICDL, SELFIE;

  • розвиток мережі хабів цифрової освіти та комп’ютеризація сільських бібліотек.


Валерія Іонан, заступниця Міністра цифрової трансформації України, ознайомила учасників з оновленою платформою Дія.Цифрова освіта 2.0 та представила статистичні дані щодо використання освітніх серіалів і проходження Цифрограму для різних категорій громадян.



Окрема сесія була присвячена розвитку цифрових компетентностей, модератором якої виступила Тетяна Нанаєва, експерт з цифрових компетентностей Мінцифри, координатор експертної мережі eSkills програми EU4Digital в Україні, голова експертно-консультативного комітету з цифрових технологій в освіті при МОН України.



Упродовж конференції продемонстрували і перші результати впровадження Концепції розвитку цифрових компетентностей, а також представили рамки цифрових компетентностей для освітян, державних службовців і підприємців.


Варто наголосити, що Київський національний університет культури і мистецтв у складі консорціуму міжнародного проєкту програми Erasmus+ dComFra брав участь у розробці «Рамки цифрової компетентності педагогічних та науково-педагогічних працівників», тож викладачі вишу були запрошені на конференцію як експерти.


Олена Чайковська, декан факультету дистанційного навчання, кандидат педагогічних наук, доцент, розповіла про національні тести з цифрової грамотності на порталі Дія.Цифрова освіта, які створені на основі європейських стандартів цифрової грамотності. Також порадила учасникам провести самооцінювання цифрової компетентності для виявлення прогалин та отримання рекомендацій для покращення рівня цифрової компетентності.



Марина Толмач, заступник декана факультету дистанційного навчання, викладачка кафедри комп’ютерних наук, підкреслила важливість створення «Рамки цифрової компетентності для педагогічних та науково-педагогічних працівників», адже в сучасних умовах цифрова грамотність стає базовим інструментом освітян. Вона зазначила, що рамка, над якою працювала команда проєкту dComFra разом з іншими представниками освітянської спільноти, є універсальною і гнучкою, тому може бути застосована для усіх рівнів освіти, стати засобом оцінки власної цифрової компетентності та основою для підвищення кваліфікації і професійного розвитку.



Сергій Бронін, президент ВГО «Українська асоціація фахівців інформаційних технологій», доцент Київського національного університету імені Тараса Шевченка та національний координатор міжнародного проєкту dComFra, прокоментував рамку цифрової компетентності для державних службовців. До експертної групи з її розробки були залучені представники проєкту dComFra (Сергій Бронін, Олена Чайковська, Марина Толмач). В описі цифрової компетентності державних службовців велику увагу було приділено питанням цифрової гігієни та кібербезпеки. Кожен користувач інформаційної системи повинен розуміти основні типи загроз, які виникають під час використання електронної пошти, соціальних мереж, мобільних пристроїв, інформаційних технологій. В залежності від сфери професійної діяльності державного службовця, зокрема сфер дотичних до захисту інформації, потрібен відповідний рівень компетентності (базовий, середній, високий), який наразі чітко описано в рамці цифрової компетентності.



Нагадаємо, що за основу презентованих рамок узято «Рамку цифрової компетентності для громадян України», оприлюднену Мінцифрою у березні 2021 року, яку було адаптовано за результатами досліджень, проведених у процесі реалізації міжнародного проєкту «Рамкова структура цифрових компетентностей для українських вчителів та інших громадян» № 598236-EPP-1-2018-1-LT-EPPKA2-CBHE-SP, що реалізується на кафедрі комп’ютерних наук КНУКіМ з 2018 року.


Таким чином, проєкт dComFra відіграє значну роль у розвитку цифрових компетентностей в Україні. Уже зараз є помітні результати – створення Української національної цифрової коаліції «Коаліція цифрової трансформації», розробка рамки цифрових компетентностей для громадян та освітян, оприлюднених на державному рівні, навчальна платформа з розвитку цифрових компетентностей, початок пілотного навчання в Офісах цифрових компетентностей, утворених при університетах-партнерах, крім цього, тісна співпраця консорціуму з Міністерством освіти і науки України,


Міністерством цифрової трансформації та Національним агентством кваліфікацій у напрямі формування політики розвитку цифрової компетентності.